Friday 13 December 2013

Assalamualaikum , malam nie ku cuba untuk menulis dengan sebaik baiknya seperti sebelum ini . Aku mula berjinak dengan blogger semenjak aku sekolah menengah lagi , ya sejak sekolah menengah lagi . Dan paling menyeronokkan lagi blogger nie aku tak pernah tukar cuma isi yang lama telah aku padam dan telah di gantikan dengan isi yang baru seperti sekarang . Dulu blogger aku penuh dengan berbagai cerita yang pernah aku alami , such as about friends , school , family and everything . Banyak pengalaman yang aku tulis tapi semenjak aku habis sekolah aku padam segala memori aku dengan nya dan semenjak aku masuk collage di Jb aku cuba untuk mulakan hidup baru tanpa memori memori yang lama . Namun , segala memori tue akan datang balik secara tidak langsung aku akan teringat zaman sekolah mahupun zaman belum matang . eh eh ? sekarang aku dah matang ker ? hm , aku rasa aku belum cukup matang lagi mungkin faktor umur ? haha ,mengarut betol laa .. tiada laa .. bagi aku , aku cuba menjadi yang lebih matang dari sekarang .

Hari nie 12 December 2013 kan ? apa yang aku cuba nak kongsikan adalah  “persahabatan “ antara dekat mahupun jauh , bila aku cuba untuk kongsi kan pasal persahabatan nie aku teringat satu kisah aku antara sahabat baik aku sendiri yang telah tikam aku dari belakang . Ya tuhan , masa tue aku cuma sabar dan sehingga hari nie aku cuba cari apa masalah dia sampai sanggup buat aku macam tue . Firstly, apa yang pasti bermula dari facebook yang hanya komen sebagai gurauan masing masing . Itu adalah istilahnya , biasa laa kan bila dah kawan semua boleh gurau gurau tapi dalam gurau tue terselit aku dengan dah sambung study ? kenapa ? kenapa kawan sendiri sanggup cakap macam tue , ya Tuhan setahu aku , aku tak pernah berjanji untuk satu collage dengan mana – mana budak batch sekolah aku mahupun budak sekolah aku (senior ) tapi ini yang menjadi isu harga di campur dengan aku dah dapat study dulu dari dia . Sejak itu aku mula menjauhkan diri dari sahabat baik aku , tapi mujur lagi sorang memahami perasaaan aku , aku tak sanggup dan perasaan aku down terus bila dipersoalkan seperti itu . berkali kali aku cuba terangkan pada dia bahawa ini rezeki masing masing dan kau kena terima . Tapi apakan daya sampai sekarang aku dan dia tidak bertegur siapa . dahsyat ? erm lumrah ! berkali kali aku cuba tanya kalau tak puas hati bagi tahu tapi hanya dikata tak apalaa .. Jadi apa yang aku tahu dia dah sambung study dekat area Jb juga dan bidang yang di ambil tue adalah bidang yang aku nak dulu . Nursing . Ya Nursing adalah bidang yang aku minat dari zaman sekolah dan zaman sekolah subjek yang membuatkan aku suka adalah SCIENCE AND MATHEMATIC . Tapi ntah macam mana aku boleh terjebak dengan bidang PERKAPALAN atau lebih dikenali MARITIME  ..

Sampai masa nanti insyaallah aku akan jumpa dia , rumah dia dengan rumah aku tak jauh . setakat Pasir Raja dengan Sungai Sayong , apa laa sangat .. ouh ya lagi satu kisah , pernah tak rasa bila kawan sendiri cakap depan kita baik tapi belakang kita dia burukkan kita ? mesti pernahkan sama macam aku , dan terjadi aku dengan orang yang sama . wow ! hebatkan permainan yang cuba di mainkan . Nak cakap dulu aku gangster tue tak ada lah , zaman tue aku biasa jer pon tapi setakat stoking pendek , tudung singkat haha biasa laa .. tapi cabut sekolah tue aku tak ada dalam sejarah .aku berkawan dengan dia seposen dari dia aku tak pernah ambil , tapi mungkin ada yang tak puas hati agaknya berkata aku kawan dengan dia sebab dia anak orang kaya ? wow sedap mulut mereka berkata kata kan , kalau ikutkan aku masa tue aku nak jer lempang mulut orang yang cakap macam tue , aku tak pernah fikir macam tue sekali sebelum dia nak jadi BESTFRIEND aku , aku tanya dia . ikhlas ker kawan dengan aku ? apa yang aku ingat sampai sekarang , dia cakap dia ikhlas , dia nak kawan dengan aku , salah satu sebab nak belajar dengan aku , yang tang nie aku pelik sikit sebab dia cakap aku pandai subjek perakaunan , haha .. silap tue aku rasa aku biasa jer , mungkin cepat tangkap jerr kot bukan pandai mana pun . Then apa yang aku tahu dia suka share masalah dia dengan pakwe dia . kadang kadang aku naik feduf gak ,tapi tak laa .. Cuma ntah laa .. zaman tue aku pun ada juga pakwe tapi tak adalah masalah macam dia sekali , haha . dah laa tue stop zaman nie semua .. cukup laa kisah persahabatan yang aku cuba keluarkan dari life aku untuk di share . tapi seriously aku suka mencari kawan di mana jer . tapi berkasih biarlah sorang yang ada lama hati nie . macam sekarang hanya Dia ( yang selalu di ceritakan ) ada dalam hati aku , aku tak sanggup cinta aku nie diambil orang lain . aku Cuma nak di sorang jer , .


Oke laa selamat malam , nanti ada masa aku cerita lagi oke . see next pages . assalamualaikum !